•  Retrait en 2 heures
  •  Assortiment impressionnant
  •  Paiement sécurisé
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

English Letters and Indian Literacies

Reading, Writing, and New England Missionary Schools, 175-183

Hilary E Wyss
Livre relié | Anglais | Haney Foundation
100,95 €
+ 201 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

As rigid and unforgiving as the boarding schools established for the education of Native Americans could be, the intellectuals who engaged with these schools--including Mohegans Samson Occom and Joseph Johnson, and Montauketts David and Jacob Fowler in the eighteenth century, and Cherokees Catharine and David Brown in the nineteenth--became passionate advocates for Native community as a political and cultural force. From handwriting exercises to Cherokee Syllabary texts, Native students negotiated a variety of pedagogical practices and technologies, using their hard-won literacy skills for their own purposes. By examining the materials of literacy--primers, spellers, ink, paper, and instructional manuals--as well as the products of literacy--letters, journals, confessions, reports, and translations--English Letters and Indian Literacies explores the ways boarding schools were, for better or worse, a radical experiment in cross-cultural communication.

Focusing on schools established by New England missionaries, first in southern New England and later among the Cherokees, Hilary E. Wyss explores both the ways this missionary culture attempted to shape and define Native literacy and the Native response to their efforts. She examines the tropes of "readerly" Indians--passive and grateful recipients of an English cultural model--and "writerly" Indians--those fluent in the colonial culture but also committed to Native community as a political and cultural concern--to develop a theory of literacy and literate practice that complicates and enriches the study of Native self-expression. Wyss's literary readings of archival sources, published works, and correspondence incorporate methods from gender studies, the history of the book, indigenous intellectual history, and transatlantic American studies.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
264
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780812244137
Date de parution :
08-05-12
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 231 mm
Poids :
521 g
Librairie Club

Seulement chez Librairie Club

+ 201 points sur votre carte client de Librairie Club
CADEAU

Ticket de cinéma offert

à l'achat d'un Bongo à partir de 39 €
CADEAU
Ticket de cinéma offert
CONCOURS

Uniquement dans nos magasins : gagnez un voyage à Prague

à l'achat du nouveau Dan Brown
CONCOURS
Gagnez un voyage à Prague
RÉDUCTION

50% de réduction

sur une sélection de papeterie
RÉDUCTION
50% de réduction sur une sélection de papeterie
Standaard Boekhandel

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.