•  Retrait en 2 heures
  •  Assortiment impressionnant
  •  Paiement sécurisé
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Historisch leren denken

handboek geschiedenisdidactiek

Karel Van Nieuwenhuyse
Livre broché | Néerlandais
49,50 €
+ 99 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Historisch denken vormt het centrale doel van geschiedenisonderwijs. Historisch leren denken biedt inzicht in wat dit behelst, hoe leerlingen spontaan denken over verleden en geschiedenis, en hoe je betekenisvol, uitdagend, boeiend, zinvol, haalbaar en leerbaar geschiedenisonderwijs kan ontwerpen. Het sluit daarbij nauw aan bij minimumdoelen en leerplannen.

Het handboek steunt op internationale onderzoeksliteratuur en op eigen onderzoek. Het put niet louter uit geschieddidactische, maar eveneens uit revelante historische, onderwijshistorische, onderwijskundige en sociaalpsychologische literatuur. Het is in eerste instantie bedoeld voor (toekomstige) leerkrachten geschiedenis, bachelors en masters, en daarnaast voor andere professionals betrokken in non-formeel geschiedenis leren en onderwijs (erfgoeden museumsector).

Theorie en praktijk gaan hand in hand. Abstracte theoretische inzichten worden telkens aanschouwelijk gemaakt met historische inhouden uit de drie graden van het secundair onderwijs. Hoe je concreet krachtige leeromgevingen in geschiedenis ontwerpt komt expliciet aan bod. Op het e-leerplatform Sofia vindt de lezer oefeningen, goede praktijken en verdiepende informatie. Dit boek is een onmisbaar standaardwerk voor al wie betrokken is in geschiedenisonderwijs.

OVER DE AUTEUR

Karel Van Nieuwenhuyse is als hoogleraar verbonden aan de Onderzoekseenheid Geschiedenis KU Leuven. Hij is verantwoordelijk voor de educatieve master in geschiedenis, en verricht vakdidactisch onderzoek. Hij was als expert betrokken bij de ontwikkeling van minimumdoelen geschiedenis secundair en basisonderwijs.

Met medewerking van: Marjolein Wilke, Brent Geerts, Leen Alaerts, Toon De Smet, Olivier Loquet, Herman Sterckx, Cynthia Van der Meeren, Ilse Van Hooydonck, Stéphanie Van Marcke, Els Verlinden, Dries Verstraeten

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
587
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789462920798
Date de parution :
17-10-25
Format:
Livre broché
Librairie Club

Seulement chez Librairie Club

+ 99 points sur votre carte client de Librairie Club
BLACK FRIDAY

20% de réduction

sur une sélection de Bongos/Cadeaubox
BLACK FRIDAY
Black Friday: 20% de réduction sur les Bongos/Cadeaubox
BLACK FRIDAY

30% de réduction

sur une sélection de papeterie
BLACK FRIDAY
30% de réduction sur une sélection de papeterie
INSPIRATION

Idées cadeaux pour la fin d'année

Dans notre sélection vous trouverez le cadeau pour faire briller les yeux de vos proches.
INSPIRATION
Fin d'année 2025
Standaard Boekhandel

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.