•  Retrait en 2 heures
  •  Assortiment impressionnant
  •  Paiement sécurisé
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

James Joyce and the Phenomenology of Film

Cleo Hanaway-Oakley
Livre relié | Anglais | Oxford English Monographs
201,45 €
+ 402 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

James Joyce and the Phenomenology of Film reappraises the lines of influence said to exist between Joyce's writing and early cinema and provides an alternative to previous psychoanalytic readings of Joyce and film. Through a compelling combination of historical research and critical analysis, Cleo Hanaway-Oakley demonstrates that Joyce, early film-makers, and phenomenologists (Maurice Merleau-Ponty, in particular) share a common enterprise: all are concerned with showing, rather than explaining, the 'inherence of the self in the world'. Instead of portraying an objective, neutral world, bereft of human input, Joyce, the film-makers, and the phenomenologists present embodied, conscious engagement with the environment and others: they are interested in the world-as-it-is-lived and transcend the seemingly-rigid binaries of seer/seen, subject/object, absorptive/theatrical, and personal/impersonal. This book re-evaluates the history of body- and spectator-focused film theories, placing Merleau-Ponty at the centre of the discussion, and considers the ways in which Joyce may have encountered such theories. In a wealth of close analyses, Joyce's fiction is read alongside the work of early film-makers such as Charlie Chaplin, Georges Melies, and Mitchell and Kenyon, and in relation to the philosophical dimensions of early-cinematic devices such as the Mutoscope, the stereoscope, and the panorama. By putting Joyce's literary work--Ulysses above all--into dialogue with both early cinema and phenomenology, this book elucidates and enlivens literature, film, and philosophy.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
160
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780198768913
Date de parution :
06-09-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
140 mm x 218 mm
Poids :
317 g
Librairie Club

Seulement chez Librairie Club

+ 402 points sur votre carte client de Librairie Club
CADEAU

Ticket de cinéma offert

à l'achat d'un Bongo à partir de 39 €
CADEAU
Ticket de cinéma offert
CONCOURS

Uniquement dans nos magasins : gagnez un voyage à Prague

à l'achat du nouveau Dan Brown
CONCOURS
Gagnez un voyage à Prague
RÉDUCTION

50% de réduction

sur une sélection de papeterie
RÉDUCTION
50% de réduction sur une sélection de papeterie
Standaard Boekhandel

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.