•  Retrait en 2 heures
  •  Assortiment impressionnant
  •  Paiement sécurisé
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Mindfulness and Learning

Celebrating the Affective Dimension of Education

Terry Hyland
Livre relié | Anglais | Lifelong Learning Book | n° 17
162,45 €
+ 324 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In recent decades, education at all levels has been seriously impoverished by a growing obsession with standards, targets, skills and competences. According to this model, only a circumscribed range of basic cognitive skills and competences are the business of education, whose main role is to provide employability credentials for people competing for jobs in the global economy. The result is a one-dimensional, economistic and bleakly utilitarian conception of the educational task.

In Mindfulness and Learning: Celebrating the Affective Dimension of Education, Terry Hyland advances the thesis that education stands in need of a rejuvenation of its affective function - the impact it has on the emotional, social, moral and personal development of learners. Drawing on the Buddhist conception of mindfulness, he advances a powerful argument for redressing this imbalance by enhancing the affective domain of learning.

Mindfulness and Learning: Celebrating the Affective Dimension of Education shows how the concept and practice of 'mindfulness' - non-judgmental, present moment awareness and experience - can enrich learning at all levels. Mindfulness thus contributes to the enhanced achievement of general educational goals, and helps remedy the gross deficiency of the affective/emotional aspects of contemporary theory and practice.

The author outlines a mindfulness-based affective education (MBAE) programme and shows how it might be introduced into educational provision from the early years to adult education with a view to harmonising the cognitive-affective balance across the system.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
238
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 17

Caractéristiques

EAN:
9789400719101
Date de parution :
21-08-11
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
498 g
Librairie Club

Seulement chez Librairie Club

+ 324 points sur votre carte client de Librairie Club
CADEAU

Ticket de cinéma offert

à l'achat d'un Bongo à partir de 39 €
CADEAU
Ticket de cinéma offert
CADEAU

Uniquement dans nos magasins : livret recettes exclusif offert

à l'achat d'un livre de la sélection
CADEAU
Livret de recettes exclusif offert
CONCOURS

Uniquement dans nos magasins : gagnez un voyage à Prague

à l'achat du nouveau Dan Brown
CONCOURS
Gagnez un voyage à Prague
Standaard Boekhandel

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.