•  Retrait en 2 heures
  •  Assortiment impressionnant
  •  Paiement sécurisé
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Scripts and Literacy:

Reading and Learning to Read Alphabets, Syllabaries and Characters

Insup Taylor, David R Olson
Livre relié | Anglais | Developments in International Law | n° 7
151,45 €
+ 302 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Preface. 1. An introduction to reading the world's scripts; I. Taylor, D.R. Olson. Part I: Optional and Optimal Scripts. 2. Scripts and writing systems: a historical perspective; A. Gaur. 3. Optimal orthographies; H. Rogers. 4. Logographic and semasiographic writing systems: a critique of Sampson's classification; J.M. Unger, J. DeFrancis. 5. The Cree syllabary and the writing system riddle: a paradigm in crisis; S. McCarthy. 6. Developing orthographies: the Athapaskan languages of the Northwest Territories, Canada; K.D. Rice. 7. Orthography and reading in Kannada -- a Dravidian language; P. Prakash, R. Malatesha Joshi. Part II: Reading Processes for Different Scripts. 8. How English is read: grapheme-phoneme regularity and orthographic structure in word recognition; R.L. Venezky. 9. Getting at the sound and meaning of logographic and alphabetic scripts; R. Hoosain. 10. Script factors that affect literacy: alphabetic vs. logographic languages; In-Mao Liu. 11. Orthographic and psycholinguistic considerations in developing literacy in Chinese; Che Kan Leong. 12. Differential processing of content words and function words: Chinese characters vs. phonetic scripts; I. Taylor, Kwonsaeng Park. Part III: Early Stage of Learning to Read. 13. Teaching Japanese toddlers to read Kanji and Kana; M.T. Steinberg. 14. Asymmetries between reading and writing for Japanese children; J. Yamada. 15. Reading disabilities in Japan: implications from the study of hemisphere functioning; T. Hatta, T. Hirose. 16. Writing systems and acquisition of reading in American, Chinese, and Japanese first-graders; Shin-Ying Lee, D.H. Uttal, Chuansheng Chen. 17. Brahmi scripts, orthographic units and reading acquisition; P.G. Patel. 18. Orthographic and cognitive processing in learning to read English and Hebrew; E. Geva. Part IV: Cognitive and Metalinguistic Implications of Learning to Read. 19. Script directionality affects nonlinguistic performance: evidence from Hindi and Urdu; J. Vaid. 20. Cognitive consequences of L1 and L2 orthographies; K. Koda. 21. Lexical representation of script variation: evidence from Korean biscriptals; Kwonsaeng Park, J. Vaid. 22. Syllabic literacy and cognitive performance among the Cree and Ojibwe people of Northern Canada; J.W. Berry, J.A. Bennett. 23. Orthography, vision, and phonemic awareness; R.J. Scholes. Index.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
400
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 7

Caractéristiques

EAN:
9780792329121
Date de parution :
31-01-95
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
734 g
Librairie Club

Seulement chez Librairie Club

+ 302 points sur votre carte client de Librairie Club
BLACK FRIDAY

20% de réduction

sur une sélection de Bongos/Cadeaubox
BLACK FRIDAY
Black Friday: 20% de réduction sur les Bongos/Cadeaubox
BLACK FRIDAY

30% de réduction

sur une sélection de papeterie
BLACK FRIDAY
30% de réduction sur une sélection de papeterie
INSPIRATION

Idées cadeaux pour la fin d'année

Dans notre sélection vous trouverez le cadeau pour faire briller les yeux de vos proches.
INSPIRATION
Fin d'année 2025
Standaard Boekhandel

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.