•  Retrait en 2 heures
  •  Assortiment impressionnant
  •  Paiement sécurisé
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Teenage Boys, Musical Identities, and Music Education

An Australian Narrative Inquiry

Jason Goopy
Livre broché | Anglais | Sempre Studies in the Psychology of Music
86,95 €
+ 173 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Music is a powerful process and resource that can shape and support who we are and wish to be. The interaction between musical identities and learning music highlights school music education's potential contributions and responsibilities, especially in supporting young people's mental health and well-being. Through the distinctive stories and drawings of Aaron, Blake, Conor, Elijah, Michael, and Tyler, this book reveals the musical identities of teenage boys in their final year of study at an Australian boys' school.

This text serves as an interface between music, education, and psychology using narrative inquiry. Previous research in music education often seeks to generalise boys, whereas this study recognises and celebrates the diverse individual voices of students where music plays a significant role in their lives. Adolescent boys' musical identities are examined using the theories of identity work and possible selves, and their underlying music values and uses are considered important guiding principles and motivating goals in their identity construction. A teaching and learning framework to shape and support multiple musical identities in senior secondary class music is presented.

The relatable and personal stories in this book will appeal to a broad readership, including music teachers, teacher educators, researchers, and readers interested in the role of music in our lives. Creative and arts-based research methods, including narrative inquiry and innovative draw and tell interviews, will be particularly relevant for research method courses and postgraduate research students.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
236
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781032573212
Date de parution :
28-11-25
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
358 g
Librairie Club

Seulement chez Librairie Club

+ 173 points sur votre carte client de Librairie Club
BLACK FRIDAY

20% de réduction

sur une sélection de Bongos/Cadeaubox
BLACK FRIDAY
Black Friday: 20% de réduction sur les Bongos/Cadeaubox
BLACK FRIDAY

30% de réduction

sur une sélection de papeterie
BLACK FRIDAY
30% de réduction sur une sélection de papeterie
INSPIRATION

Idées cadeaux pour la fin d'année

Dans notre sélection vous trouverez le cadeau pour faire briller les yeux de vos proches.
INSPIRATION
Fin d'année 2025
Standaard Boekhandel

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.