Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
In "The Higher Education of Women," Emily Davies presents a compelling argument for the necessity of women's access to higher learning in the 19th century, a time when societal norms often relegated women to the domestic sphere. Employing a persuasive literary style marked by clarity and eloquence, Davies explores the obstacles women faced in pursuing education and the transformative power of knowledge. Her work situates itself within the broader context of the women's rights movement, drawing on contemporary educational theories and the sociopolitical climate of Victorian England to advocate for equality in educational opportunities. Emily Davies, an early feminist and one of the founders of Girton College, the first residential college for women in the UK, championed women's education throughout her life. Her personal experiences as a student and educator revealed the stark inequities underlining gender and education, motivating her to write this work as both a critique of the status quo and a blueprint for reform. Her insights illuminate the historical struggle for gender equality in education and reflect her dedication to elevating the status of women in society. This book is essential reading for anyone interested in gender studies, educational reform, and the history of women's rights. Davies' insightful arguments and passionate advocacy illuminate a pivotal chapter in the ongoing discourse surrounding education and equality, making it relevant for contemporary readers seeking to understand the roots of gender inequality in academia.
In this enriched edition, we have carefully created added value for your reading experience: - A succinct Introduction situates the work's timeless appeal and themes. - The Synopsis outlines the central plot, highlighting key developments without spoiling critical twists. - A detailed Historical Context immerses you in the era's events and influences that shaped the writing. - A thorough Analysis dissects symbols, motifs, and character arcs to unearth underlying meanings. - Reflection questions prompt you to engage personally with the work's messages, connecting them to modern life. - Hand‐picked Memorable Quotes shine a spotlight on moments of literary brilliance. - Interactive footnotes clarify unusual references, historical allusions, and archaic phrases for an effortless, more informed read.