•  Retrait en 2 heures
  •  Assortiment impressionnant
  •  Paiement sécurisé
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Long War of Ideas

American Public Diplomacy in Arabic After 9/11

Nathaniel Greenberg
Livre broché | Anglais
46,95 €
+ 93 points
Format
Pré-commander, disponible à partir du 11-11-2025
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In the wake of the September 11 attacks, US officials identified the so-called battle for hearts and minds as the "second front" in the war on terror. A wave of funding flowed into public diplomacy in the Middle East, seeking to change views of the United States through Arabic-language communications--often while hiding the traces of American origins. To what extent did this vast propaganda apparatus sway Arab public opinion? Which ideas and actors shaped American public diplomacy in this period? What are the lessons for information strategy today?

This groundbreaking book tells the story of American propaganda campaigns in the Middle East after 9/11, drawing on in-depth interviews with key players and previously classified documents. Nathaniel Greenberg shows how the United States tried to control perceptions of its response to 9/11 through news and entertainment, and reveals that Arab governments and unofficial actors were involved--knowingly or not--in distributing US propaganda. He explores the institutions, strategy, and rhetoric deployed in the war on terror, placing them in the context of American and Soviet influence campaigns during the Cold War. Greenberg argues that US government-backed broadcasting laid the groundwork for global information warfare, such as the rise of competing Russian and Chinese state media operations. Shedding light on the ideological underpinnings of American propaganda in Arabic after 9/11, The Long War of Ideas offers new insight into soft power in the twenty-first century.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
344
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780231215961
Date de parution :
03-03-26
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Librairie Club

Seulement chez Librairie Club

+ 93 points sur votre carte client de Librairie Club
CADEAU

Ticket de cinéma offert

à l'achat d'un Bongo à partir de 39 €
CADEAU
Ticket de cinéma offert
CONCOURS

Uniquement dans nos magasins : gagnez un voyage à Prague

à l'achat du nouveau Dan Brown
CONCOURS
Gagnez un voyage à Prague
RÉDUCTION

50% de réduction

sur une sélection de papeterie
RÉDUCTION
50% de réduction sur une sélection de papeterie
Standaard Boekhandel

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.