•  Retrait en 2 heures
  •  Assortiment impressionnant
  •  Paiement sécurisé
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Virtual Models in Theatre, Art and Architecture

Making Worlds

Thea Brejzek, Lawrence Wallen
Livre relié | Anglais | Performance and Design
129,95 €
+ 259 points
Pré-commander, disponible à partir du 27-11-2025
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

What is the impact of virtual models and realms in contemporary theatre, art and architecture?

This volume explores the evolution of virtual models, their transformative spatial potential, and their capacity for world-making using a range of case studies drawn from global contemporary theatre, art and architecture practice.

It draws upon a rich array of contemporary examples, including the Japanese artist collective Dumb Type, Chinese artist Lu Yang, US--Iranian artist Morehshin Allahyari, Björk, and the UK research agency Forensic Architecture. In parallel, a historical overview focused on the formative years of digital society provides context to the rapid development of virtual technologies, including the work of architecture collectives Superstudio and Archigram and seminal art, performance and technology collaborations from 1960s New York onward, enabled by institutions such as MoMA and Bell Labs. Behind this inquiry is a historical and theoretical positioning of the immaterial and its relationship to the material. Discussing emerging forms of expanded reality (XR) as devices in the theoretical and cultural framework of the virtual model, this study reveals the processes made visible in exhibitions, installations and performances while focusing on overlapping spaces, narratives and actors as they contribute to constructing virtual worlds.

Virtual Models in Theatre, Art and Architecture: Making Worlds reframes the virtual model as dispositif at the interface of the real, the fictional and the virtual, encouraging the reader to critically consider how new technologies open new spaces for knowledge creation and creative expression.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
208
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781350449800
Date de parution :
27-11-25
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
453 g
Librairie Club

Seulement chez Librairie Club

+ 259 points sur votre carte client de Librairie Club
CADEAU

Ticket de cinéma offert

à l'achat d'un Bongo à partir de 39 €
CADEAU
Ticket de cinéma offert
CONCOURS

Uniquement dans nos magasins : gagnez un voyage à Prague

à l'achat du nouveau Dan Brown
CONCOURS
Gagnez un voyage à Prague
RÉDUCTION

50% de réduction

sur une sélection de papeterie
RÉDUCTION
50% de réduction sur une sélection de papeterie
Standaard Boekhandel

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.